Ο Αλόνσο πήγε σούζα το…αλογάκι της Ferrari στο Μπαχρέιν – Άτυχος ο Φέτελ.
Ντεμπούτο με νίκη. Ο Φερνάντο Αλόνσο στην πρώτη του εμφάνιση με τη Ferrari, ως η μεγάλη μεταγραφή του φετινού πρωταθλήματος, πέτυχε μια μεγαλειώδη νίκη στο Μπαχρέιν, στο πρώτο γκραν πρι της χρονιάς και 7ο που γίνεται στο εμιράτο.
Ο 28χρονος Ισπανός, έχοντας κερδίσει άλλες δύο φορές στην πίστα του Σακίρ, το 2005 και το 2006 με τη Renault (τη δεύτερη χρονιά πάλι στο ξεκίνημα της σεζόν), κατάφερε να φθάσει τις 22 νίκες καριέρας, σε 141 αγώνες, και να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ξανά μετά το 2008.
Παράλληλα, θέτει άμεσο στόχο την κατάκτηση ενός τρίτου πρωταθλήματος (2005-2006 με Renault). Και το αναφέρω αυτό διότι φέτος οι νίκες έχουν υπερτριπλάσια βαθμολογική σημασία από πριν, λόγω της μεγαλύτερης διαφοράς από τον δεύτερο (7 βαθμοί, από 2 πέρυσι).
Καλή εκκίνηση
Ο Αλόνσο ξεκινώντας από την τρίτη θέση στο γκριντ, βρισκόταν με το μονοθέσιο του ακριβώς πίσω από τον πρώτο Σεμπαστιάν Φέτελ με τη Red Bull, έχοντας πλάι αλλά λίγο πιο μπροστά την άλλη Ferrari του Φελίπε Μάσα, ο οποίος είχε το δεύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές.
Όμως, επειδή ο Αλόνσο φημίζεται για τις καλές εκκινήσεις, έστριψε μπροστά από τον ομόσταβλό του στην πρώτη δεξιά στροφή μετά την ευθεία και ακολούθησε κατά πόδας τον Φέτελ που είχε ξεπεταχθεί σχετικά εύκολα μπροστά. Τρίτος έμεινε ο Μάσα, ακολουθούμενος από Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον με τις Mercedes και McLaren αντίστοιχα.
Στην πρώτη στροφή ο κινητήρας Renault στο μονοθέσιο της Red Bull του Μαρκ Γουέμπερ έβγαλε καπνό από διαρροή λαδιού, κι ο Αυστραλός έπεσε πολλές θέσεις από την 6η που είχε στην εκκίνηση. Η κατάσταση στην κορυφή, όσο περνούσαν οι γύροι, δεν άλλαζε. Όμως επειδή τα ελαστικά άρχισαν να φθείρονται νωρίς, λόγω του ότι οι 10 πρώτοι στο γκριντ ξεκίνησαν με τα ελαστικά που ολοκλήρωσαν προχθές τα δοκιμαστικά, πρώτος στα πιτς για αλλαγή ελαστικών μπήκε ο Αλόνσο στον 17ο γύρο και στο επόμενο ο Φέτελ με τον Μάσα.
Και πάλι η κατάσταση στην πρώτη τριάδα δεν είχε αλλάξει με τη διαφορά μεταξύ Φέτελ – Αλόνσο να κυμαίνεται από 3,3 σε 2,7 δευτ. Οι τρεις οδηγοί παρέμεναν κοντά μέχρι που έφθασε ο 34ος γύρος.
Εμεινε από ισχύ
Το μοτέρ του Φέτελ άρχισε να μουγκρίζει, έχασε δύναμη κι όπως φάνηκε στο τέλος από ραγισμένη εξάτμιση. Ετσι, ο Αλόνσο άρπαξε την ευκαιρία. Στην πρώτη στροφή μετά την ευθεία πέρασε εύκολα, όπως και ο Μάσα που ακολουθούσε. Ο Φέτελ δεν επιχείρησε να αντιδράσει γνωρίζοντας ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα παρά μόνο να προσπαθήσει στους 15 γύρους που απέμεναν να κρατηθεί όσο ψηλά γινόταν με το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.
Η στάση αναμονής του Αλόνσο αποδείχθηκε ιδανική επιλογή, διότι με τέλειο μονοθέσιο μπορούσε να παίξει σαν τη γάτα με το ποντίκι. Κι όταν ήρθε η στιγμή, έστω και από ατυχία του Φέτελ, δεν του χαρίστηκε. Στο υπόλοιπο του αγώνα ο Αλόνσο δεν πιέστηκε από τον Μάσα. Ο Βραζιλιάνος έχοντας αλλάξει κινητήρα πριν τον αγώνα, χωρίς ποινή, ήθελε να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στο βάθρο, δίχως να ζορίσει το μοτέρ διότι αφού έχοντας χρησιμοποιήσει ένα στα δοκιμαστικά και τώρα ένα ακόμα στον αγώνα, πρέπει να βγάλει όλη τη χρονιά (18 γκραν πρι ακόμα) με 7 κινητήρες.
Για κάθε παραπάνω μοτέρ θα δέχεται ποινές θέσεων στο γκριντ. Απόλυτα φυσιολογικά λοιπόν ήρθε το 1-2 για τη Ferrari, το πρώτο μετά το 2004 (!) κι όλοι έδειξαν ευχαριστημένοι από αυτή τη κατάληξη.
Εμεινε τρίτος ο Χάμιλτον
Από τη στιγμή που ο Ρόσμπεργκ πέρασε τον Χάμιλτον στην αρχή του αγώνα, ο Βρετανός παρέμεινε κοντά του περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή. Αυτή ήταν το πιτ στοπ για αλλαγή ελαστικών και τότε πέρασε μπροστά από τον Γερμανό, ανεβαίνοντας αυτός στο βάθρο.
Ο Χάμιλτον παραπονέθηκε στη διάρκεια του αγώνα ότι είχε αναπηδήσεις το μονοθέσιο και εν γένει δεν ήταν αυτό που θα ήθελε για να κερδίσει. Από το ολότελα όμως, καλή και η Παναγιώταινα.
Θετική εμφάνιση η Mercedes
Η γερμανική ομάδα βλέποντας και τα δύο μονοθέσια αρκετά ψηλά στη δεκάδα, μάλλον θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη. Ο Ρόσμπεργκ δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί το αρχικό προσπέρασμα στον Χάμιλτον και έμεινε πίσω, ενώ για τον Μίκαελ Σουμάχερ κρίνεται θετική η επανεμφάνιση σε γκραν πρι ύστερα από 3 χρόνια απουσίας.
Ο 41χρονος Γερμανός ήταν 44 δευτερόλεπτα πίσω από τον Αλόνσο, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Ο ίδιος τόνισε ότι διασκέδασε τον αγώνα. «Είναι μόνο η αρχή και έπρεπε να μην κάνεις λάθη. Οι προσπεράσεις ήταν δύσκολη υπόθεση, εκτός κι αν κάποιος έκανε λάθος. Αυτή είναι η δράση και σε αυτό το περιβάλλον θα κινηθούμε. Δυσκολεύτηκα λίγο με τους νέους κανονισμούς. Μετά από τρία χρόνια είναι φυσικό να ψάχνεις το δρόμο σου στα νέα δεδομένα», επισήμανε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Χαμηλά ο περσινός πρωταθλητής
Χθες έγραψα ότι είναι σχετικά εύκολο να φθάσεις στην κορυφή αλλά πολύ δύσκολο να κρατηθείς εκεί. Αυτό το γνωρίζει ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος σε άλλη ομάδα αλλά με το Νο1 στο ρύγχος θα προσπαθήσει να σταθεί με αξιοπρέπεια στο πρωτάθλημα.
Χθες δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικός με τη McLaren η οποία μπορεί σε τελική ταχύτητα να υπερτερεί με την εφεύρεση στην πίσω αεροτομή, εντούτοις στις στροφές το μονοθέσιο παρουσίαζε μερική αστάθεια.
Ο Μπάτον γνωρίζει ότι σε μια ομάδα που ο Χάμιλτον θεωρείται παιδί της και τρέχει για τέταρτο χρόνο, πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια. Ίδωμεν.
Μάχη για τη δεκάδα
Με την αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης, κάθε πόντος είναι πολύτιμος. Φέτος βαθμούς παίρνουν οι 10 πρώτοι οδηγοί, αλλά η διαφορά ανάμεσα στον πρώτο (25 β.) και στον τελευταίο (1 β.) είναι χαώδης. Όμως «μάζευε κι ας είναι ρόγες», όπως λέμε.
Με αυτό το πνεύμα κινήθηκε ο Γουέμπερ βλέποντας στην πρώτη στροφή ο κινητήρας της Red Bull να βγάζει λάδια. Έχασε πολύτιμες θέσεις και το γεγονός ότι τερμάτισε 8ος είναι θετικό. Στα λάδια του γλίστρησαν δύο τρεις οδηγοί με αποτέλεσμα να χάσουν κι αυτοί θέσεις. Όσο για τον Λιούτσι με τη Force India, πρέπει να πανηγυρίζει για τους 2 βαθμούς.
Ασφαλώς και ο Βιτζάι Μαλία, ο Ινδός μεγιστάνας της ομάδας, θέλει περισσότερα πόντιουμ από το μοναδικό πέρυσι στο Σπα με τον Φιζικέλα, όμως θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά διότι ο ανταγωνισμός έχει φουντώσει. Τη δεκάδα έκλεισε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο ο οποίος έτρεξε για 286η φορά.
Αναμφίβολα ο μαθουσάλας των γκραν πρι, τσιμπώντας τον ένα βαθμό θα θελήσει να προσθέσει περισσότερους στο σακούλι του αλλά κυρίως να ανεβάσει ψηλότερα την πάλαι ποτέ κραταιά Williams.
Τα ρέστα τους
Για τον Κούμπιτσα με τη Renault η εκτός δεκάδας θέση σημαίνει ότι το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς θέλει χρόνο για να λειτουργήσει. Η Toro Rosso με Αλγκουερσουαρί και Μπουεμί απλά έδειξε ότι είναι λίγο καλύτερη από τις νέες ομάδες που μπήκαν φέτος στο χορό της F1.
Από αυτές σε καλύτερη μοίρα είναι η Lotus η οποία τερμάτισε και τα δύο της μονοθέσια με τους έμπειρους Κοβαλάινεν και Τρούλι. Η δεύτερη νέα ομάδα BMW Sauber, η οποία διατηρεί το όνομα BMW για εμπορικούς λόγους μόνο, δεν κατάφερε να φθάσει στο τέρμα τα μονοθέσια, λόγω υδραυλικών προβλημάτων.
Η Virgin με ελάχιστες δοκιμές έμεινε νωρίς εκτός μάχης. Ο Γκλοκ από κιβώτιο ταχυτήτων και ο ντι Γκράσι από υδραυλικά. Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, το αφεντικό, τώρα που μπήκε στα βαθιά από απλός χορηγός πέρυσι στην πρωταθλήτρια Brawn GP, βλέπει ότι το παιχνίδι παίζεται αλλιώς.
Τέλος, η Hispania που δεν έκανε καθόλου δοκιμές πριν το χθεσινό γκραν πρι, είδε τον Σένα να κάνει 17 γύρους αλλά να μένει από μηχανικό πρόβλημα, ενώ ο Τσάντχοκ, ο Ινδός ίσα που πάτησε την πίστα και στον πρώτο γύρο έκανε ζημιά στο μονοθέσιο εγκαταλείποντας άδοξα την πρώτη του προσπάθεια στη Φόρμουλα 1. Το επόμενο ραντεβού είναι στις 28 Μαρτίου στην Αυστραλία.
Πηγή: Sport-fm.gr